Петр Яковлев публикует статью
2884
Анонс:

Стрімкий розвиток сфери інформаційних технологій на ринку нерухомості призвів до появи безлічі онлайн-сервісов, так чи інакше пов'язаних з нерухомістю. Зазвичай на таких ресурсах у вільному доступі розтошовується база об'єктів, яку формують самі користувачі. Виникла конкуренція не тільки між сайтами: всі учасники ринку залучені в інформаційний процес. Якщо кожен власник може самостійно рекламувати свій об'єкт, а покупець має доступ до відкритих баз, то як же змінилася розстановка сил між учасниками ринку в нових інформаційних умовах?

Інтернет і ріелтори

Стрімкий розвиток сфери інформаційних технологій на ринку нерухомості призвів до появи безлічі онлайн-сервісов, так чи інакше пов'язаних з нерухомістю. Зазвичай на таких ресурсах у вільному доступі розтошовується база об'єктів, яку формують самі користувачі. Виникла конкуренція не тільки між сайтами: всі учасники ринку залучені в інформаційний процес. Якщо кожен власник може самостійно рекламувати свій об'єкт, а покупець має доступ до відкритих баз, то як же змінилася розстановка сил між учасниками ринку в нових інформаційних умовах?

Головні питання, які виникають у професіоналів ринку відносно інтернет-порталів, звучать так:

  • Чи є потреба рієлторов в послугах таких порталів?
  • Яке розмежування функцій інтернет-сайтів і агентств нерухомості?
  • Що зроблено для підвищення якості інформаційного забезпечення ринку рієлторськіх послуг і створення єдиної бази нерухомості?

По першому питанню експерти практично одностайні в думці: інтернет-портали та агентства нерухомості є партнерами, а не конкурентами один одному. Інтернет для ріелтора це нове середовище для професійної діяльності, а портал  ефективний робочий інструмент.

По-різному провідні фахівці бачать функції ріелтора у наш час. Якщо раніше основним заробітком ріелторов була торгівля інформацією, то зараз ситуація сильно змінилася. У наш час, коли інформаційна насиченість ринку дуже висока, ріелтори працюють на надання послуги  допомога покупцеві в правильному виборі нерухомості. Не говорячи вже про експертизу, перевірку та збір документів. Інтернет-портал виступає тим же рекламним майданчиком, але з кращим пошуком і всіма перевагами онлайн-работи.

Портали можуть допомогти вирішити ряд проблем, актуальних для професіоналів ринку:

  • підвищити швидкість і якість донесення інформації;
  • знижувати ціну донесення інформації;
  • скоротити бюджети на рекламу в друкарських ЗМІ.

Інформації по нерухомості в інтернеті багато, але поки що її якість залишає бажати кращого. У числі головних проблем називають дублі оголошень, застарілі дані, рекламні фантоми. Причиною всі знавці вважають безвідповідальність та безкарність подавців оголошень. У рієлторськом бізнесі існує проблема легітимності: не всі закони прописані. У базах даних багато сміття тому, що немає чітких правил, по яких ці оголошення в бази повинні потрапляти. Відповідно, і немає відповідальності за порушення.

Є два способи підвищити якість баз. Розміщення повинне коштувати стільки, щоб публікувати свідомо помилкову інформацію стало невигідно. Або ж необхідно вводити санкції за публікацію недостовірних оголошень. Що вже зроблене для підвищення загальної якості інформації? Не всі інтернет-портали пропонують вирішення цієї проблеми, але знаходяться і виключення. На порталі нерухомості Est! розроблена та впроваджена нова система достовірності інформації. Причому достовірність в даному випадку означає не тільки відповідність даних в оголошенні реальним даним, але гарантія безпеки майбутньої операції та її юридично грамотний супровід.

Поки що тільки рієлтори можуть забезпечити максимальну достовірність, тому що несуть відповідальність за надання невірних даних (позбавлення членства в СРО, ділова репутація і т.д), не говорячи вже про професійну етику.

Улучшить сайт Соцсети